Fjordkraft svarer: – Vi skulle gjerne vært foruten slike situasjoner

Av
DEL

MeiningarSvar på leserbrev fra Erling Jacobsen i Nordhordland, 6. april. Her kan du lese det opphavlege innlegget.

Vi forstår at situasjonen oppleves urimelig, men strømleverandøren Fjordkraft har ikke anledning til å omfordele målerstander vi har mottatt fra netteier. Det må gjøres av netteier, i dette tilfellet BKK Nett.

Vi understreker at strømleverandøren Fjordkraft og netteieren BKK Nett er to ulike selskaper.

I denne saken har vi fordelt forbruket i henhold til de målerverdiene vi har mottatt fra BKK Nett. De høye strømprisene i vinter gjør at konsekvensene av feilen har blitt ekstra store. Det er ikke slik at vi har valgt å plassere kundens forbruk (avvik) på den dyreste perioden.

Slike feil kan både være til kundens gunst og ulempe. Her har det dessverre slått svært uheldig ut. Vi står derfor ved tidligere anbefalinger om å kontakte BKK Nett for å få omfordelt forbruket.

Det er netteier som er ansvarlig for installasjon og drift av strømmålerne, og det er dermed naturlig at det er netteier som informerer om kommunikasjonsproblemer med måleren.

At anlegget er stipulert fremgår av nettbilaget som er tilgjengelig på Min side, men dette bilaget er utelatt fra papirutsendelsen etter tilbakemeldinger fra kunder som ønsker færre fakturasider. Vi ser at denne endringen har vært uheldig for kunder med langvarige feil på strømmåleren, og beklager konsekvensene av dette.

Vi skulle gjerne vært foruten slike situasjoner, og kontrollerer derfor de største avvikene direkte med de ulike netteierne. På generelt grunnlag må vi likevel gå ut i fra at forbruksdataene vi mottar fra netteierne er korrekt.

Vennlig hilsen Jon Vaag Eikeland, kommunikasjonsrådgiver i Fjordkraft

Skriv ditt lesarbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppmodar lesarane til å bidra med sine synspunkt, både på nett og i papir

Artikkeltags